onsdag den 27. november 2013

Roadtrip på New Zealand

IMandag var det tid til at hente vores bil. Den første dag gik super fint, vi kørte hele vejen til Taupo, som er ca 4 timer syd på. Vi har allerede vænnet os til at køre i den "forkerte" side, og nyder virkelig at bilen har automatgear!
Tirsdag var vejret rigtig skidt, vi kørte tidligt hen til den nationalpark, hvor i dele af Ringenes Herre er optaget. Desværre var det ikke muligt for os at se så meget, da det var helt tåget og regnede alt for meget - øv øv! Men vi fik alligevel oplevet lidt af naturen.
I dag onsdag, stod vi igen tidligt op og kørte først hen til Huka Falls, hvor vi så et rigtig fint vandfald, meget anderledes end dem vi ellers har set. Derefter gik turen videre til Hobbitland. Her var vi rundt på en guided tur, hvor vi så alle de små hobbithuse og det flotte landskab omkring dem. Utrolig smukt, og virkelig flot lavet!!! Det lignede drømmeland :-)
Da vi var færdige der kørte vi mere nord på igen, til en by der hedder Tauranga. Her skal vi også være i morgen :-)

(Rattet sidder jo i den forkerte side!!?)

(Så laves der altså mad.. Primitivt men effektivt!)

(Så blev det altså tid til et bad, efter lidt for mange dage på farten.. Så hvorfor ikke tage en tur i svømmehallen!? :-) )

(Man er ikke på et rigtig roadtrip, hvis ikke man har kørt Mc drive!)

(Sidste aften i bilen bliver fejret med en kæmpe muffin)

Igår fredag, startede vi dagen op med at køre endnu længere nord på, til Coromandel området, som byder på meget af New Zealands flotte natur.
Her startede vi dagen op med en god vandrertur fra Hahei beach og hen til det kendte spot, Cathedral Cove, som er en kæmpe klippe med et stort hul igennem. Det var virkelig facinerende at se!
Derefter kørte vi videre til endnu et kendt sted, Hot Water beach, hvor det er muligt, at danne sit "eget" spabad på stranden, da undergrunden består af varmt vand.(vandet kan blive op til 60-64 grader)
Dog er dette kun muligt at opleve, når tidevandet er lavt og vi var desværre ikke heldige at ramme det tidspunkt. Øv bøv.
Natten til i dag(lørdag), var vores sidste nat i vores Campervan og man må sige vi fik oplevet, hvor flinke folk kan være.
Vi fik lov til at parkere i indkørslen hos en bondemand(det er faktisk rigtig svært, at finde steder, hvor det både er lovligt og gratis, at overnatte i bil), og her til morgen tilbød nabo kvinden, som kom forbi os på sin morgenløbetur, at vi måtte få et bad hos hende og at hun samtidigt ville lave morgenmad til os! Folk er da for søde :-)
Vi kom tilbage til vores hostel her til eftermiddag og har nu kun 2 hele dage tilbage, før vi rejser hjemad!! Hvor blev de 3 måneder dog af?? ;-)

mandag den 18. november 2013

Auckland

Så er vi kommet godt til New Zealand. Vi har nu været i Auckland i 2 dage, og vi er allerede helt forelskede i byen - heldigvis har vi en hel uge endnu til at nyde byen og dens mange butikker og caféer!

I går, søndag, gik med ultimativ søndags hygge med massere af slik og popcorn foran fjernsynet. Vi havde en del jetlag, og var pænt trætte efter flyveturen, så vi fik ikke set så meget af byen.

I dag, har vi tilgengæld nået en del. Vi fik først ordnet de praktiske ting, som bestod i at få nye simkort og New Zealandske mobilnumre, samt at bestemme hvad vi skal nå at se i mens vi er her. Vi endte med at bestille en campivan (mini camper), som vi skal på roadtrip i fra på næste mandag. På den måde får vi set en masse af den smukke natur og oplevet så meget af Nord Øen som muligt.
Her til eftermiddag mødtes vi med to af vores danske venner (som vi traf i Australien), og tog sammen op til et sted hvor der var rigtig flot udsigt over hele byen.

(Farvel Cairns - Hej Auckland!)

(Mmmh hygge i  lufthavnen)

(Ankommet til smukke Auckland)

(Film leje automat finder man i hver en indkøbsforretning - fungerer som en sodavands automat, mega smart ;-))

(Klovn oversat til engelsk!)

(Jul i Auckland)

Som tiden dog flyver afsted! Det hele går alt for stærkt..
Vi har nu været en uge i Auckland og de seneste dage har vi kørt rundt i vores microcamper som vi har lejet i 6 dage.

Dagene i Auckland er gået med lidt af hvert. Vi har både ligget i lækre Alberts Park og nydt det skønne vejr, set en masse film på vores hostel, fået shoppet lidt mere, benyttet os af det lokale fitnesscenter og været på en del caféer (hovsa)!!
I søndags gik formiddagen med at se Farmers Christmas Parade som varede ca 2 timer. Paraden er en årlig tradition i Auckland og den bliver afholdt ned af Queens Street, som er Aucklands hovedgade.
Eftermiddagen gik med vores sidste "prøvetime" i fitnesscenteret (det vildeste fitnesscenter med glattejern, hårtørrer og sauna i omklædningsrummene)!!

(Ortolana - den lækreste og hyggeligste restaurant i Auckland!)

(Simone elsker vores nye træningscenter!)

tirsdag den 29. oktober 2013

Cairns

Så nåede vi Cairns, som er vores sidste stop på vores tur i Australien. Planen er at vi skal være her de næste 3 uger, hvorfra vi så tager på heldagsudflugter samt en lille 3 dages tur til Cape Tribulation & Port Douglas, som er endnu længere nord på :-)

De seneste dag har vi ikke lavet så forfærdelig meget - skydiving og riverrafting tog hårdt på os ;-) Vejret har været fantastisk siden vi kom, sol og 30 grader hver dag, så vi har nydt Cairns store lagoone, som vi forøvrigt bor lige ud til - bedre kan det simpelthen ikke blive!

Søndag havde vi en rigtig hygge dag, vi lå ved lagoonen hele formiddagen, og om eftermiddagen var vi lidt rundt i byen. På vej tilbage til hostelet blev vi enige om at gå på jagt efter Ben&Jerrys is (det har vi snakket om at vi skulle have herhenne, siden vi tog hjemmefra), og heldige var vi Nightowl (minder lidt om 7-eleven) havde selvfølgelig et helt køleskab med dem, så vi kom lige til at købe en hver... Hvorfor nøjes?! Det endte så med at blive vores aftensmad den dag.
Om aftenen var vi en tur i byen. Vi var på en hyggelig bar hvor der blev spillet live musik, så det var en god anledning til at købe vores første strawberry daiquiri (som vidst nok endte med at blive til 3 - upsii).

I morgen, onsdag, skal vi en tur på stranden Palm Cove, som ligger lidt uden for byen - det bliver helt rart med en strandtur, det er efterhånden længe siden vi har været på en ordentlig strand :-)

(Så er der købt ind til strandtur i morgen - en hele ramme af Australiens mest tøsede drik ;-))

I går holdte vi den ultimative Halloween aften. Vi lavede en lækker Halloween middag bestående af, roasted græskar på en bund af salat og en god bøf, med hvidløgsdressing til - mums!! Til dessert havde vi købt den sejeste halloweenkage, som vi har kigget en del på de seneste dage. De andre beboer på hostelet var vidst lidt misundelige..
Alle (inklusiv os) var klædt ud, så aftenen endte med Halloween party rundt på de forskellige diskoteker. Her var den ene klædt bedre ud end den anden!!

I dag har vi os en tømmermændsdag ved lagoonen, og kan se frem til, at vi skal ud og spise i aften - jaaa :-) (Det er ikke noget vi kan prale af, vi har gjort specielt meget!)

(Middag på Healthy Burgers!)

(På indkøb i Coles - hvilket græskar skal vi mon vælge?!)

(Vores mega seje Halloweenkage)

(Happy Halloween :-) )

(Ladies Night!!)

(Søde venner fra Hostlet!)

(Tror vidst de troede, temaet var julebal...)

(Rester fra i går til frokost - dog med couscousfritter i stedet for bøf)

Så er vores første uge i Cairns allerede gået. Der er nu præcis 1 måned til vi ankommer til Danmark igen. Det er både dejligt, men også lidt sørgeligt at tænke på. Vi nyder virkelig livet her i Australien. Vi vågner op til solskin hver dag, og vi planlægger for det meste bare hvad vi vil dagen dag for dag - så vi har det utrolig afslappende :-)

I går, lørdag, var vi på pubcrawl. Vi blev kørt rundt i en åben seightseeing bus fra pub til pub! Utrolig fedt lavet! :-)
Vi havde en smadder hyggelig aften, det startede kl. 18.30 hvor der blev serveret grillmad, og derefter begyndte vi så at feste.. Vi fik både prøvet at drikke af små thekander, gammeldags "mælkeflasker" (hvad bliver mon det næste?!) og sidst men ikke mindst fik vi kørt en del geléshots ned! En noget anderledes aften må man sige :-)

I dag, søndag, har vi været på shopping hele formiddagen (det er vi nu ved at være ret så gode til ;-)) og her til eftermiddag er vi endnu engang endt ved lagoonen til en country koncert! Ganske hyggeligt :-)
I aften skal vi have os en rigtig hygge aften, hvor vi skal grille lækker mad i parken efterfulgt af en filmaften med massere af lækre sager, jaaaa!! :-)

(Geléshots...)

(Simone fandt sig vidst også en sød fyr igår.... Eller han synes i hvert fald at hun var sød ;-))

(Picnic i parken, med lækker grillmad)

(Søndags hygge med The Vow)

Tiden flyver afsted!!! Nu har vi kun 9 dage tilbage her i Australien og så er det tid til New Zealand!

I tirsdags, var vi på udflugt til Kuranda, en lille Aboriginal by, der er gemt bag et bjerg. Derfor skulle vi med skyrail (kabinelift) hen til byen og med tog hjem igen. Det var en smadder hyggelig tur, og turen frem og tilbage var rigtig smuk. Skyrailen går nemlig hen over den tæt bevoksede regnskov, som vi også fik oplevet på vej hen til Kuranda, liften stoppede nemlig to gange undervejs, så man fik mulighed for en lille gåtur i junglen ;-)

I morgen skal vi på bådtur, hvor vi skal dykke og snorkle - Nøøj hvor vi glæder os til at opleve Great Barrier Reaf nedefra!

(Mmmh.. Icecoffee og blåbærmuffin)

(Titte-bøøøh)

(På vej hjem i det fine gammeldags tog..)

Så har vi dykket for første gang, sikke en oplevelse :-) Vi var begge lidt nervøse for at skulle være under vandet i længere tid, men det gik faktisk rigtig godt og 30 min føltes som 5 min!!!

(Spændte på første dyk!)

(Vi så Nemo :-))

(Vi sluttede dagen af med en snorkle tur)

Nu er der ikke længe før turen går videre til NZ! Vi glæder os, men samtidig er det også trist, at skulle forlade AU. Vi er jo efterhånden blevet ret vilde med at være her ;-)
Lørdag aften mødtes vi med 3 danske drenge, som vi har gået i parallelklasse med på Stenhus gymnasium og havde en god bytur med dem. Altid sjovt at møde nogle man kender, så langt væk hjemmefra!

I søndags var vi på heldagstur med nogle franske venner fra vores hostel, hvor vi var rundt og se 5 forskellige vandfald. Man må sige de var facinerende! Det ene sted var der dannet en rutschebane ud af klippen - den var virkelig sjoooov!! :-)

Mandag gik nede ved lagoonen og om aftenen gik ved ned på Night Market og fik dejlig massage - luxus backpacker liv!

Igår, tirsdag, var vi på shoppingtur efterfulgt af cafehygge, (faktisk er det kun sjette gang vi spiser ude på vores tur!!) vejret var nemlig ikke det mest fantastiske, så der skulle lidt forkælelse til ;-)

(Ben & Jerry's til frokost er altid godt!)

(Klar til byen med 4 liter hvidvin!)

(På vej til Active Tablelands, med dejlige tømmermænd!!!!!)

(Vind i håret ;-))

(Vildt hår, efter vild køretur!)

(Hjerteformede nuggets til aftensmad!)

(2 dage tilbage i AU - vi nyder Tim Tam og Kirks Australia Made Soda)

I dag var vores sidste dag i Australien! Vejret har været skønt og vi har slappet af hele formiddagen, været en sidste tur rundt i byen og her til aften var vi en tur på Night Market (et lille marked der kun har åbent om aftenen og som sælger massere af souvenirers og alt inden for mad)

I morgen tidlig skal vi videre til Auckland, hvor vi skal tilbringe resten af vores tid (frem til den 3. December - så skal vi hjem).